Skip to content

Brandyä siemailemassa

tammikuu 16, 2010

Petri Pietiläinen:

Taas puhuttiin brändistä, nyt siitä, mikä olisi kymenlaaksolaisen kirjallisuuden brändi, miksi ei kelvannut minun ehdottamani rosoisuus. Se toisi kuulemma liian negatiiviisiakin mielikuvia. Mikähän on ylipäänsä sellainen brändi, joka toisi pelkästään hyviä mielikuvia? Minusta sellaista ei ole.

Kirjallisuuden tai pikemminkin kirjailijan brändi on sitä, mitä tuottaa ihmisten iloksi tai vihastukseksi. Kirjallisuuden brändi on kuin taiteen ylipäänsä, monet sitä arvostaa, monet sen tekijöiksi halajaa, mutta kuinka moni siitä oikeasti saa toimeentulonsa. Siihen suohon brändi uppoaa kuin sormi nenään, eipä naurata, jos ei elantoa saa.

Silmät sirrillään innokkaat kirjoittajanalut kuuntelevat, kun puhun, kuinka hankala on kirjailijan työ, kun ei rahaa saa, mutta sen enemmän peräpukamia ja kirjoittajan kyynärpäitä, selkäsärkyä ja olkapäävaivoja.

Siihen kuitenkin auttaa brandy, joka minusta on huomattavasti mukavampi sana kirjailijalle kuin brändi. Brandy myös kuluu illan mittään mukavammin kuin mikään hetki brändinrakentajien grillauspajoissa.

Enemmän brandyä kuin brändiä kirjailijoille.

Mainokset
One Comment leave one →
  1. tammikuu 16, 2010 12:34

    jos roso kelpaa brändiksi musiikillekin, miksei sitten kirjallisuudelle. mutta brandynkäytöllä saa ainakin ääneen & elämään aitoa säröä.
    kiitokset toimitukselle, tuli hyvä lehti eilen!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: